יומן האבטיח (19) / מתן גילור

תוצאת תמונה עבור תמונות של אבטיח

  1. אתמול הסתיים החלק הראשון של טור דה פראנס 2017, בקטע הקשה ביותר שיהיה לנו השנה והכי קשה שזכור לי. מספר סוגיות עליהן רציתי לדון לאור האירועים בקטע:
  • בכל ענף יש כללים בלתי כתובים. אופניים הוא ענף מאד מסוכן. אחד מהגורמים המקטינים משמעותית את הסיכון הוא הכבוד שהרוכבים רוכשים זה לזה. בעיקר הרוכבים בפרופיל גבוה. המעשה שעשה אתמול פאביו ארו, כשתקף את כריס פרום כשזה הרים את ידו על מנת לסמן על תקלה טכנית באופניו, אינו רק מעשה בלתי ראוי שנוגד את הרוח הג'נטלמנית של הענף, אלא מעשה שכמותו יכול לערער את הכבוד שרוכשים הרוכבים זה לזה, ולמעשה לסכן בין היתר את ארו עצמו. באמת שעוד כמה עשרות שניות לא שוות את זה. יפה לראות שהענף גדול יותר מכל רוכב ורוכבים יותר ותיקים ומנוסים, כגון ריצ'י פורט, ידעו להחדיר תורה בארו ולגרום לו להאט ולחכות לחזרתו של פרום לדבוקת המובילים.
  • האם לחינם היללנו את פרום בתור דיסנדר על ובעצם בדרה שפתח עליו כ-20 שניות במהלך הירידה הוכיח הפוך? לא בטוח. יש הבדל גדול כאשר הכביש יבש ורטוב. יש הבדל גדול בין מי שמחזיק בחולצה הצהובה, יש לו את הקבוצה הטובה ביותר וקטע נג"ש לטובתו בהמשך לבין מי שאין לו מה להפסיד וחייב ללכת all-in. בקיצור, לא הייתי ממהר להכתיר את ברדה כדיסנדר עדיף על פרום, חרף הירידה מהר החתול.
  • ואפרופו הירידה מהר החתול. דן מרטין אמר שמארגני הטור קיבלו בדיוק את מה שהם רצו. זו ביקורת קשה מאד, לנוכח התוצאות הקשות של הירידה. לאנס אמסטרונג אמר דבר נכון מאד לפני מספר ימים (ועזבו את זהות הדובר – היא לא רלוונטית לעניין). הוא אמר שהרוכבים צריכים להפסיק להתלונן על המסלול ולדרוש להיות 10מעורבים בקביעתו. הרוכבים צריכים להתאגד והמארגנים צריכים להבין במי באים לצפות ומי מביא את העניין לענף ודרכו גם את הכסף. דן מרטין לא צריך לכעוס על המסלול, אלא ללכת לפורט ולפרום ולקינטנה ולקונדטור ולוואורדה ולגייס את כל הרוכבים לפוזיציית "או שיהיה לנו חלק בקבלת ההחלטות או שתמצאו לכם מי ירכב במקומנו."
  • נשאלה השאלה מדוע הרוכבים שהיו בסביבתו של פרום במרדף אחרי ברדה, בדגש על ארו ופוגלסנג, סייעו לו לסגור את הפער מברדה ולא נתנו לא לעבוד לבד ולהתיש את עצמו. אני חושב שההחלטה שלהם (או בעצם של המנהל המקצועי?) היתה סופר נכונה. יש פה עניין של ניהול סיכונים. ואם ארו היה מוצא את עצמו גם 10 שניות מאחורי פרום וגם חצי דקה מאחורי ברדה מצבו היה גרוע לעומת המצב הנוכחי, בו התפרקות אחת או חס וחלילה התרסקות אחת של פרום והוא יוכל ללבוש צהוב בשדרות האליזה.
  1. העניין הזה שפליפה מאסה מתעלם לחלוטין מהדגל הכחול, אשר מסמן שהוא צריך לפנות את המסלול למובילים שכבר עקפו אותו בהקפה שלמה, מתחיל לחזור על עצמו ומשפיע על תוצאות המירוץ. הגיע הזמן שהמארגנים יעמידו את מאסה במקום. נראה שהבחור קצת מאותרג מאז שחזר מהתאונה הנוראה בה היה מעורב.

תוצאת תמונה עבור תמונות של אבטיח

Subscribe
Notify of
24 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
no funny shtuff
no funny shtuff
10/07/2017 8:01:12

תודה, מעניין.

MBK
MBK
10/07/2017 8:07:30

אי אפשר לערער על תוצאות מירוץ אם מאסה השפיע עליו ?
אגב,הפורמולה 1 כבר לא מרתק כמו פעם

פאקו
פאקו
10/07/2017 8:12:38
Reply to  MBK

ברור, אבל לפחות השנה יש איזה צל של תחרות.

מתן גילור
10/07/2017 8:13:23
Reply to  MBK

זה יותר מדי ספקולטיבי כדי לדעת מה היה קורה אילו, ולכן אי אפשר להשפיע על דירוג שאר הנהגים, אבל כן אפשר להעניש את מאסה.
וכן, אתה צדוק, חלק מהשינויים הורידו מהעניין. מה שכן, הוא ספורט בטוח יותר וזה גם דבר חשוב.

פאקו
פאקו
10/07/2017 8:11:08

אחלה, מתן.
מה שארו עשה היה שפל באופן מיוחד. במקרים אחרים שראינו בעבר היה ספק לגבי התזמון של ההתקפה. פה ממש לא. אגב ארו אתמול אמר שהוא לא ראה שפרום הרים יד. איזה בדיחה.
פרום בהחלט צריך להיות רגוע לגבי ההמשך, עד כמה שמאורעות אתמול מאפשרים זאת (רואים שהוא לקח קשה את ההתרסקות של פורט). רוב היריבים שלו כבר לא רלוונטיים למאבק ה-GC, והרבה יותר קל לחסל את התחרות מול המספר המצומצם שנשאר (בתכלס ארו ובארדה).

מתן גילור
10/07/2017 8:16:52
Reply to  פאקו

אני חושב (ואשמח לדעתך בנושא) שאסטנה צריכים לעשות מה שמוביסטאר עשו ב-2015. לא להחליט מי המוביל שלהם, אלא ללכת התקפות בלתי נגמרות (כל עוד יש רגליים כמובן) ולקוות שפרום או יתעייף מהן או ייתן לפוגלסנג ללכת ואז הלחץ עליו יגבר. לדעתי, אם יהמרו רק על ארו זה מאנו-א-מאנו ובזה אי אפשר על פרום.
פוגלסנג עוד מספיק קרוב. חבל להם לחכות שאולי יתפרק בקרוב ואז כבר באמת שיהיה קשה להם להפיל אותו.

פאקו
פאקו
10/07/2017 8:26:41

מסכים לגמרי. זאת בערך הדרך היחידה להפיל את פרום. העניין הוא ששניהם שענים גרועים, ולכן יצטרכו שניהם לפתוח פער על פרום כדי להזיז לו משהו. לא חושב שיקרה.

עידו גילרי
עידו גילרי
10/07/2017 9:16:00

אין לי ספק שהם יעשו את זה ואפילו יש מצב לברית בינם לבין AG2R.
לא שזה יעזור במשהו. מה שכן טוב לראות קבוצה צרפתית כל כך רלבנטית.

עידו גילרי
עידו גילרי
10/07/2017 9:17:03
Reply to  פאקו

זה "הלא ראיתי" הכי מגוחך בהיסטוריה.

פאקו
פאקו
10/07/2017 8:11:32

אה ומאסה חתיכת דפקט.

מנחם לס
מנחם לס
10/07/2017 8:14:00

אוהב מאד את הטור הזה אפילו שאני לא כל כך מבין בספורטים האירופאים האלה.

MBK
MBK
10/07/2017 8:39:02
Reply to  מנחם לס

מנחם הפורמולה 1זה כמו האינדיקאר רק עם מכוניות מירוץ אמיתיות ובלי רדנקים 😉

לחם מטוגן
לחם מטוגן
10/07/2017 9:56:08

אתמול היה באמת יום מטורף לרוכבים.
אומנם עשה סדר במתמודדים האמתיים לחולצה הצהובה אבל הותיר המון חללים
שבאמת אולי מצריך התארגנות של הרוכבים
לקביעת המסלולים. froome snacks
( not froome snake) נראה עדיין חזק ביותר אבל לדעתי הוא נחלש קצת משנים האחרונות. שצפיתי במהירות בירידה של הרוכבים , החלטתי לבדוק בעצמי איך זה מרגיש על אמת. הורדתי אפליקציה של מד מהירות לאופניים, עליתי למגדל השומר שביערות מנשה בעמק יזרעאל ודפקתי ירידה
כמעט ללא מעצורים של בערך קילומטר..
כמה יצא לי?? 45 קמ"ש.. עכשיו אני מבין מה זה לרוכבים לרדת ב70 קמ"ש לאורך קילומטרים.

אור
אור
10/07/2017 11:14:13

הפרשן באולפן של יורוספורט אמר שלא היה צריך לחכות לפרום, שאי אפשר בעלייה הזו לחכות לכל אחד שיש לו בעיה מכאנית. מה דעתכם?

מתן גילור
10/07/2017 11:30:36
Reply to  אור

לא מסכים. זה לא שארו לא חיכה, אלא שהוא תקף מיד כשפרום הרים את היד.

פאקו
10/07/2017 11:47:35
Reply to  אור

אני לא חושב שהפרשן קלט באותו רגע מה קרה (גם אני הייתי צריך הילוך חוזר בשביל זה). אחר נראה שהיה קונצנזוס באולפן לגבי המהלך. הפרשן הסקוטי (פרח לי שמו) אמר אחרי המירוץ שמה שארו עשה היה חרפה. אני כמובן מסכים איתו.

אור
אור
10/07/2017 11:52:08
Reply to  פאקו

זה היה כמה דקות אחרי כשהיה ברור מה קרה (הפרשן לא מצוות השידור אלא פנו אליו למין "פינה" כזו באולפן, רוכב עבר לדעתי).

בכל מקרה אני איתכם, ארו ממש הגביר בטירוף אחרי הרמת היד.

אור
אור
10/07/2017 11:56:41

שאלה לא קשורה – האם יש עוד רוכבים בכירים שמייצגים את מדינתם באולימפיאדה כמו קאבנדיש?

פאקו
10/07/2017 12:29:16
Reply to  אור

הרוכבים הכי בכירים שיש מייצגים את מדינותיהם באולימפיאדה. כתבתי על זה לפני ריו כאן: http://www.hoops.co.il/?p=73109

אור
אור
10/07/2017 12:32:31
Reply to  פאקו

תודה! פוסט מרתק.

פאקו
10/07/2017 12:33:07
Reply to  אור

וספציפית קאבנדיש דווקא ייצג את בריטניה בוולודרום ולא באופני כביש (יש לו רקורד אדיר בתחום).

אור
אור
10/07/2017 12:54:47
Reply to  פאקו

כן, בגלל זה שאלתי, בכלל לא ידעתי שהיה אופני כביש.

הקדשה
הקדשה
10/07/2017 20:43:00

The following musical relief is dedicated to the nicest of guys mr. Kerr, also known as Black-Eyed-Steve…

What a nice guy…

אתנחתא מוסיקלית
אתנחתא מוסיקלית
10/07/2017 20:43:40
Reply to  הקדשה